Банківська діяльність в електронному виду здійснюється у двох формах: послуги надавані електронними банками, і послуги, надавані традиційними банками, але в онлайновом режимі.
В основі виникнення й розвитку Интернет-банкинга (Internet-banking) лежать різновиду вилученого банкинга, що використалися на більше ранніх етапах існування банківської справи:
▫ PC banking - доступ до банківського рахунку за допомогою персонального комп'ютера, здійснюваний за допомогою прямого модемного з'єднання з банківською мережею;
▫ telephone banking - обслуговування рахунків по телефоні;
▫ video banking - система інтерактивного спілкування клієнта з персоналом банку.
Интернет-банкинг можна визначити як керування банківськими рахунками через Інтернет.
Онлайновым банкам пророкують прекрасне майбутнє. Ці прогнози ґрунтуються на ряді переваг, які дають своїм клієнтам електронні банки. Смарт-карты створюють такі зручності для клієнтів, які раніше представлялися недосяжними: цілодобовий режим роботи, безперервну доступність послуг. Интернет-банкинг включає обслуговування клієнтів через Інтернет шляхом надання їм широкого спектра послуг: відкриття депозитів, покупка й продаж валюти й цінних паперів, здійснення перекладів, одержання виписки по своїх рахунках і багато чого іншого. Клієнти можуть перевіряти стан своїх рахунків, не залишаючи офіс або будинок, з будь-якої географічної крапки миру й у будь-який час доби. Таким чином, виникає істотна економія на обслуговуванні приватних клієнтів у результаті автоматизації даного процесу, особливо у випадку комплексного підходу до використання електронних можливостей: формування домашнього банку, створення ЭТП, просування платіжних схем для електронної торгівлі й т.п.
Очевидно, що поки відносно банківського сектора можна говорити не про перехід на онлайновый режим, а, скоріше, про паралельне використання використанні традиційних методів ведення бізнесу й тих можливостей, які дають нові інформаційні технології.
Однак, необхідно враховувати, що крім чисто комерційного ефекту електронні послуги в банківському секторі впливають на імідж банку.
Интернет-банкинг надає клієнтам можливість одержати повний комплекс послуг в одній системі: чисто банківські послуги (доступ до рахунків, фінансові операції й т.д.), страхові послуги, послуги з керування корпоративними фінансами й т.д.
Комментариев нет:
Отправить комментарий